De oprichters van Stichting SCB

Seniorencentrum Bollenstreek is opgericht door Alies Haasnoot & Esther van den Burg. Samen zijn we werkzaam in de wijkverpleging/thuiszorg. Alice Care & Care Complete. In ons werk zien we regelmatig dat er ouderen/senioren zijn die soms eenzaam zijn of te weinig de deur uit gaan. Seniorencentrum Bollenstreek wil hier graag een gezellige verandering in maken door een paar keer paar jaar een dagje uit te organiseren. Tevens willen we ouderen een leuke en gezellige dag bezorgen in onze dagbesteding “Op Lis “

Ontmoet het bestuur

Catharina Eveleens-Ligtenberg (Voorzitter)

Yvonne van Dijk (Penningmeester)

Mijn naam is Yvonne van Dijken ik ben inmiddels 50 jaar. Ik heb een man en 3 kinderen en woon net over de gemeente grens in Noordwijkerhout. Beroepshalve heb ik niets met de zorg te doen, ik ben werkzaam in de bloembollen. Maar zoals vele van mijn leeftijd heb ik wel ouders op een zeker leeftijd. Ik wil me graag inzetten voor dit bijzondere huiskamer project voor ouderen,geïnitieerd door twee hele enthousiaste vrouwen, Esther & Alies. We zullen er iets moois van maken!

Ron Kuilboer (Secretaris)

Mijn naam is Ron Kuilboer, ben geboren in Leiden maar woon mijn hele leven al in Lisse. Kortom een echte Lisser. Ik ben 52 jaar en heb 2 kinderen, Dennis en Michelle. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik in het verleden niet veel affiniteit had met de ouderen. Wel altijd de ontwikkelingen voor ouderen/senioren politiek gezien in de gaten gehouden maar verder er niet dieper over nagedacht. Sinds een aantal jaren, mede door de werkzaamheden van mijn partner Alies Haasnoot, kwam ik er achter dat de ontwikkelingen voor deze lieve mensen er niet rooskleuriger op werden. Ik vond, en vind nog steeds stellig, dat we hier iets aan moeten doen. Wij moeten onze ouderen niet in de steek gaan laten en eigenlijk zijn wij het aan onze stand verplicht om deze lieve mensen een mooie en goede oude dag te geven. Steeds meer zag ik om mij heen dat ouderen/senioren beetje bij beetje werden weggedrukt in de vergetelheid en eenzaamheid. Totdat er met het programma van “Geer & Goor” daadwerkelijk in de media ook wat aan gedaan werd. Dat heeft mijn ogen, en ik hoop velen met mij, echt wagenwijd geopend. Met de vraag van de oprichters Esther en Alies om een functie te bekleden in het bestuur, wist ik binnen een seconde het antwoord al; “ JA” (met hoofdletters). Samen met een groep enthousiaste mensen gaan we dit “Huiskamerproject voor ouderen” dan ook voor de volle honderd procent in en geloven we in de doelstelling van de Stichting.

Sandra Beelen (Algemeen Bestuurder)

Mijn naam is Sandra Beelen. Ik ben werkzaam in de kinderopvang en heb zelf 3 kinderen. Nu mijn kinderen wat ouder worden heb ik zelf wat meer tijd om naast mijn werk ook andere bezigheden te doen. Toen Esther en Alies mij vroegen om in het bestuur van hun stichting deel te nemen zag ik dat als een nieuwe uitdaging. Hun enthousiasme en passie om oudere een fijne dag te bezorgen vind ik bijzonder om te zien.

Henk van den Burg (Algemeen Bestuurder)

Mijn naam is Henk van den Burg. Als algemeen bestuurder verzorg ik diversen taken voor Stichting Seniorencentrum Bollenstreek. Waaronder het ophalen en wegbrengen van cliënten, van en naar de dagbesteding.

José Baars (Algemeen Bestuurder)